KUNDSUPPORT
FAQ
Kontakt
Hur kommer jag i kontakt med er?
Vi erbjuder hjälp via mejl. Hör av dig till kontakt@houseoflola.se så besvarar vi dig så snart vi kan.
Order och leverans
Vad kostar frakten?
Beställer du via säljare kostar frakten 39 kr. Handlar du via webshopen kostar frakten 49 kr. Oavsett vikt och volym på ditt paket.
Kan jag ändra/makulera min order?
Har du ännu inte godkänt din order eller valt faktura som betalsätt kan vi göra ändringar i den. Makulera din order kan vi göra så länge den inte har skickats från vårt lager. Hör av dig till vår support så hjälper vi dig.
Hur lång är leveranstiden?
Vår leveranstid är mellan 1-5 dagar. Vid högt tryck kan leveranstiden bli något längre
Kan jag välja utlämningsställe?
Nej. I dagsläget styrs utlämningsstället efter ditt postnummer.
Kan jag ändra min leveransadress?
Efter att du har godkänt din order och fyllt i adress i sveacheckout går det inte att ändra leveransadress. Kontakta vår support så kan vi se om vi kan lägga om din order.
Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?
Kolla din skräppost i mailen. Finns den inte där heller, kontakta då din säljare eller vår support så hjälper vi dig.
Kan jag få hemleverans?
Nej. I dagsläget erbjuder vi inte hemleverans.
Vart är min order?
Är det mer än 2 veckor sen din order skickades från vårt lager och du ännu inte mottagit den, vänligen kontakta vår support.
Plaggfrågor
Vart hittar jag måttabell på era kläder?
Vi har ingen måttabell per plagg utan en storleksguide att utgå ifrån. Denna finner du här (Storleksguide-Woman-SV.jpg (430×430) (houseoflola.se))
Kan jag beställa ett plagg även fast det är slutsålt?
Vissa plagg gör vi ett omköp på. Dessa plagg kan man lägga order på i förväg. Kontakta din säljare eller vår support om just de plagg du önskar.
Vart tillverkas era plagg?
All vår tillverkning sker inom Europa. För oss är det viktigt att arbetsförhållandena på vår fabrik är densamma som i Sverige.
Byte, retur & reklamation
Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Du använder den medföljande retursedeln som finns i paketet och skicka in ditt paket till oss. Du behöver just nu inte skapa något returformulär men om det är någon information du vill ge oss så kan du lägga med en lapp i ditt paket.
Önskar du returnera fler ordrar i samma paket, kontakta oss på supporten först.
Returkostnaden är 59 kr oavsett hur stort eller litet ditt paket är. Detta dras av från din betalning när vi mottagit ditt paket.
Hur gör jag om jag vill byta en vara?
Har du handlat via en säljare kontaktar du henne så hjälper hon dig med en ny order.
Har du handlat via webben går du in och lägger en ny order på det önskade plagget. Sker detta inom 7 dagar från att du mottagit ditt paket kan du höra av dig till vår support så tar vi bort frakten på din nya bytesorder.
Hur gör jag om jag behöver reklamera ett plagg?
Hör av dig till kundtjänst, gärna med en bild så återkopplar vi till dig så snart vi kan om hur vi ska gå vidare.
Hur lång returrätt har jag?
Du har 14 dagar returrätt från det att du mottagit din leverans.
Vad kostar det att returnera?
Att returnera ett paket till oss kostar 59 kr, oavsett volym och vikt. Detta kommer att justeras vid hanteringen av din retur.
Hur länge har jag reklamationsrätt?
Du har rätt att reklamera en vara upp till 3 år. Efter 1 år kan ett nyttjandeavdrag göras på priset.
Vad gör jag om jag har fått hem fel vara?
Kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dig.
Betalning
Hur gör jag för att skjuta upp min faktura?
Gå in på "Mina sidor" på svea.com eller kontakta svea direkt via mail kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se eller ring 08 51493113.
Jag har returnerat en vara men inte fått pengarna åter, vad ska jag göra nu?
Kontakta sveadierkt via mail kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se eller ring 08 51493113.
Vilka betalsätt kan jag välja på?
Du kan välja; faktura, swishbetalning, kortbetalning, bankbetalning, konto och delbetalning. Allt sköts genom Svea Ekonomi.
Min betallänk fungerar inte, vad gör jag?
Prova att kopiera din betallänk på en dator/ipad. Har det gått mer än 48 timmar sen du fick din betallänk har den blivit ogiltig. Kontakta din säljare eller oss på supporten för att få en ny länk skickad till dig.
Säljare
Hur gör jag om jag själv vill bli säljare?
Om du är sugen på att bli säljare hos oss besöker du vår hemsida www.houseoflola.se och klickar på "bli säljare".
Hur kommer jag i kontakt med en säljare?
Maila kontakt@houseoflola.se så kommer en säljare ta kontakt med dig.
Varför är det förmånligt för mig att handla via en säljare?
Det finns många fördelar med att handla via en säljare. Några av dem är; frakten är 20 kr billigare. Du erhåller gåvor om du kommer upp i en viss summa eller om du är värdinna på ett House of Lola party. Du får en personlig service, råd om storlekar och plagg.
VÅR ADRESS
House of Lola
The ShirtFactory International AB
Säbygatan 6
753 23 Uppsala
VÅRT ORGANISATIONSNUMMER
556985-9886
Läs vår integritetspolicy
Läs våra Allmänna vilkor vid köp (Svea)
Läs våra köpvillkor
- Hem
- KUNDSUPPORT
0 produkter