Kundsupport


Välkommen till kundsupport!



JUST NU!

Från och med 1 december har du som kund förlängd returrätt på dina julklappar som är köpta innan 24/12. Din retur behöver vara oss tillhanda senast 10 januari 2022.


KONTAKT


Kontakta vår kundtjänst via telefon eller via ett webformulär via länken HÄR

Vår kundtjänsttelefon är öppen helgfria dagar
måndag - torsdag mellan kl 9.00 och 12.00
Vårt kundtjänstnummer är: 010 178 51 10


BYTEN OCH RETURER


Som kund har du, enligt Distans- och hemförsäljningslagen, 14 dagar på dig att ångra ditt köp från det att du mottagit din leverans. Ångerrätten gäller från det att du tagit emot ditt paket fram till dess att du skapat ett bytes-/returärende på vår hemsida. Varan ska vara oanvänd, i oförändrat skick och helst nerpackad i originalförpackning. Vi kontrollerar alla returer vi tar emot. Konsumenten ansvarar för eventuell värdeminskning av varorna om denne har hanterat varorna på annat sätt än vad som är nödvändigt för att fastställa varans natur eller funktion. Strumpor och strumpbyxor har retur- och bytesrätt som vanligt, men är endast möjligt vid obruten förpackning. Vi har förlängd bytesrätt och returrätt på alla orders som läggs från och med den 1 december. Kunderna och du som säljare har då bytesrätt och öppet köp tom den 11 januari.

Läs mer om våra köpevillkor i länken HÄR


1) SKAPA ETT BYTES-/RETURÄRENDE


Fyll i webformuläret för din retur/ditt byte via länken HÄR
Ditt ordernummer hittar du på din orderbekräftelse. Klicka på ”Skapa ärende” för att skicka in ärendet till oss och skriv sedan ut eller skriv av en kopia av det returärende du skapat och bifoga tillsammans med varan. Det är också bra att skriva ärendenummer och avsändare på utsidan av försändelsen.


2) SKICKA IN PLAGGET


Skicka in din retur när returärendet är skapat. Vi strävar efter att våra produkter och leveranser ska vara hållbara och önskar att du returnerar i den återförslutningsbara påse du fick dina varor i. Skulle du inte ha kvar din påse går det bra att packa varorna i annat rent och torrt emballage. Vid byte och retur står du som kund för returfrakten. Vid byte bjuder House of Lola på frakten när bytesvaran skickas till dig. Frankera din retur och skicka till adressen:
Happydress AB
Box 155
745 23 ENKÖPING

Då man handlar via en säljare får man ta del av säljarens hemförsäljningsgåva. Detta gäller order som överstiger 1200 kronor. Vid retur som innebär att det slutliga ordervärdet understiger 1200 kr skall även hemförsäljningserbjudandet returneras. Alternativt debiteras varan.


3) FLYTTA FRAM FAKTURANS FÖRFALLODATUM


Om du valt faktura som betalsätt via Svea kan det vara bra att flytta fram förfallodatumet tills dess att din retur är hanterad. Detta kan göras genom att kontakta Svea via telefon 08 51493113 eller e-post kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se. Det är du som kund som ansvarar för din faktura.


4) HANTERING AV BYTE/RETUR


När vi hanterar ditt bytes-/returärende tar vi kontakt med dig och justerar din betalning alternativt skickar bytesvaran. Har du valt faktura som betalsätt kommer vi att justera, makulera eller återbetala din faktura. Har du valt kortbetalning kommer pengarna, vid retur, sättas tillbaka till det kort du valt att betala med. Har du valt bankbetalning kommer pengarna, vid retur, sättas tillbaka till det konto du valt att betala med. Har du valt konto- eller delbetalning kommer betalningen, vid retur, justeras via Svea. Plagg vars retur ej godkännes skickas tillbaka till dig som kund.


KÖP AV REAPLAGG


På reavaror gäller ångerrätt, som vanligt, i 14 dagar.

REKLAMATION OCH FELEXPEDIERAD VARA


Reklamation: Om en vara är felaktig och felet är av sådan karaktär att det kan åtgärdas är det vår första åtgärd. Om felet inte kan åtgärdas får du, där det är möjligt, en ny vara eller pengarna tillbaka. Om plagget/varan ska skickas in till oss står House of Lola för returfrakten och denna adress får du av oss när vi mottagit ditt ärende, samt att House of Lola står för porto vid utskick av ny vara. Skapa ett ärende till oss gällande din reklamation via länken HÄR


Felexpedierad vara: Om du fått en felexpedierad vara, kontakta oss senast 14 dagar efter leverans så hjälper vi dig på bästa sätt! House of Lola står då för returfrakt av den felaktiga varan, denna adress får du av oss när vi mottagit ditt ärende, samt står för porto vid utskick av ny vara. Meddela i ditt ärende vilket plagg och storlek som skulle ha varit med i din leverans samt vad du har fått levererat, för att vi snabbare ska kunna hjälpa dig. Skapa ett ärende till oss gällande din felexpedierad vara via länkenHÄR


Vår adress

House of Lola
Happydress AB
Box 155
745 23 ENKÖPING


Vårt organisationsnummer

556752-4300