Köpvillkor


PRIS
Samtliga priser i vår webshop eller vid köp via våra säljare anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms.


KÖP
När du gör en beställning, via vår webshop eller via en säljare, får du en bekräftelse på ditt köp via mail. Handlar du via en säljare får du den inom 12 timmar från köptillfället. Du som handlar via säljare kommer att få ett SMS från Svea med en betallänk som är öppen i 48h. För att fullfölja köpet klickar du på länken i SMSet, följer anvisningarna, väljer betalmetod och slutför ditt köp. Observera att när du har slutfört ditt köp så kommer inte din säljare kunna göra ändringar i din beställning. Gör önskade ändringar innan du fullföljer ditt köp.

Om du handlar i webshopen väljer du betalsätt direkt i kassan. Om du väljer att betala med faktura kommer du att få en faktura via e-post från Svea dagen efter ordern skickas från oss. Just nu tillkommer ingen fakturaavgift.


LEVERANSER OCH FRAKTKOSTNAD
Fraktkostnad för leverans inom Sverige är 69 kr om du handlar via webshopen, och 49 kr via en säljare. Vid order, via en säljare, över 2000 kr bjuder vi på frakten! Dina varor levereras av Postnord och från det att du har lagt din beställning levereras normalt sett din order inom 3-5 dagar. Om din beställda vara har avvikande leveransdag ser du leveranstiden på din orderbekräftelse. Vid delleverans av ordern betalar du endast fraktavgift vid första leveransen. House of Lola står då för frakt- och fakturaavgift på kommande delleveranser.

Även vi påverkas av den pågående pandemin Covid 19. Våra svarstider och leveranstider kan av den anledningen vara lite längre än vanligt just nu. Vi gör allt vi kan för att du som kund ska påverkas så lite som möjligt. Tack för din förståelse!

Om du inte är nöjd med en vara du köpt från oss sänder du din/dina varor tillbaka till oss i den återförslutningsbara påse du fick dina varor i. Vi strävar efter att våra produkter och våra leveranser ska vara hållbara och önskar att du returnerar i samma påse. Glöm ej att frankera din påse.

Obs! Du, som kund, står själv för frakten tillbaka till lagret. Det går bra att använda Postnords sökbara tjänst "Skicka lätt".

För beställningar som ej löses ut debiteras kunden för frakten.


OBS! Under reaperioder har vi svårt att slå ihop ordrar och möjliggöra samfrakt. Detta innebär att en order är en fraktkostnad för kund.


BETALSÄTT
Du kommer att få ett SMS från Svea med en betallänk som är öppen i 48h. För att fullfölja köpet klickar du på länken i SMSet, följer anvisningarna, väljer betalmetod och slutför ditt köp. Observera att när du har slutfört ditt köp så kommer inte din säljare kunna göra ändringar i din beställning. Gör önskade ändringar innan du fullföljer ditt köp.

Om du väljer att betala med faktura kommer du att få en faktura via e-post från Svea dagen efter ordern skickas från oss. Just nu tillkommer ingen fakturaavgift.
För mer information om SVEA kontakta asiakasinfo@svea.fi eller ring 09 4242 3330. Betalningsvillkor är 14 dagar.


ÅNGERRÄTT
Som kund har du, enligt Distans- och hemförsäljningslagen, 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller från det att du tagit emot ditt paket fram till dess att du skapat ett bytes-/returärende på vår hemsida. Varan ska vara oanvänd och i väsentligt oförändrat skick och helst nerpackad i originalförpackning. Vi kontrollerar alla returer vi tar emot. Konsumenten ansvarar för eventuell värdeminskning av varorna om han eller hon har hanterat varorna på annat sätt än vad som är nödvändigt för att fastställa varans natur eller funktion.

Strumpor och strumpbyxor har retur- och bytesrätt som vanligt, men är endast möjligt vid obruten förpackning.

Då man handlar via en säljare får man ta del av en premiumgåva. Detta gäller order som överstiger 1200 kronor. Om man ångrar sitt köp och väljer att returnera varor som innebär att det slutliga ordervärdet understiger 1200 kr skall även premiumgåvan returneras. Alternativt debiteras du för varan. Detsamma gäller vid kampanjer som kan förekomma under säsongen där du som kund får en gåva då du handlar för ett visst belopp.

På reavaror gäller ångerrätt, som vanligt, i 14 dagar.


BYTES- ELLER RETURÄRENDE
Om du som kund vill byta eller returnera en vara ska du skapa ett ärende på vår hemsida inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket. Du som kund står för returfrakten vid ett byte eller en retur och House of Lola bjuder vid byte på frakten tillbaka till dig. Om du returnerar en vara och har betalat med kort kommer pengarna för din retur att återbetalas till det kort som du betalade din order med. Har du valt faktura som betalsätt kommer fakturan att justeras eller makuleras i samband med din retur. Återbetalningen av en fullbetald faktura sköts av Svea.


REKLAMATION ELLER FELEXPEDIERAD VARA
Om en vara är felaktig och felet är av sådan karaktär att det kan åtgärdas, är det vår första åtgärd. Om felet inte kan åtgärdas får du, där det är möjligt, en ny vara eller pengarna tillbaka. Om du fått en felexpedierad vara, kontakta oss via kundtjänst senast 14 dagar efter leverans.


PERSONUPPGIFTER
Vid ett köp hos oss registreras dina personuppgifter för att vi ska kunna hantera ordern. Dina personuppgifter lämnas inte vidare till tredje part. I samband med din order registreras du som kund hos oss och du kommer att få nyhetsutskick via mail. Önskar du inte dessa kan du enkelt avregistrera dig för nyhetsutskick direkt via mailet.


KREDITUPPLYSNING
Sverige fick en ny kreditupplysningslag 1 januari 2011 som Svea och våra, av datainspektionen, godkända kreditupplysningsleverantörer måste följa.

Om du som kund väljer att betala med faktura med Svea görs en kreditupplysning. Har det gått över 30 dagar görs en ny.

Du behöver inte vara orolig, vår samarbetspartner för kreditupplysningar informerar inte banker eller andra parter om att en kreditupplysning gjorts.


KONTAKT
För att kontakta vår Kundtjänst fyller du i ett webformulär. Följ länken här.
Vår kundtjänsttelefon har öppet helgfria dagar
måndagar - torsdag 9.00-12.00
Ring 010 178 51 10

Adress:
Happydress AB
Box 155
745 23 ENKÖPING

Organisationsnummer:
556752-4300