Välkommen till

VÄLKOMMEN TILL HOUSE OF LOLA våren 2019



Ett nytt år och en ny vårkollektion från House of Lola. Oavsett om du precis hittat till oss eller om du hängt med oss sedan tidigare så hoppas vi att du blir nyfiken och inspirerad till en härlig mode-vår med oss. Din nyfikenhet stillar du på allra bästa sätta genom att gå på, eller ordna en visning tillsammans med någon av våra fantastiska säljare. och har du inte möjlighet till det så har vi fyllt webshopen med härliga bilder på de nya plaggen. Bilderna tog vi sent i höstas på Siggesta gård, på Värmdö utanför Stockholm, ett ställe som vi verkligen tagit till våra hjärtan och gärna återkommer till!

LOLAS LIV

Om man låter den för-alltid-unga ”Lola” vara en klon av oss som ligger bakom företaget så kan vi berätta att hon älskar sitt jobb och att hon har de bästa kollegorna man kan tänka sig. Hon drivs av passionen till sitt arbete och ledorden är ”glädje, kärlek och jävlaranamma”. Ni som följer Lolas dagbok vet att hon emellanåt har det lite hektiskt. Men …oroa er inte… hon älskar och prioriterar också att lägga tid på sin familj och vet att motion är bra för välmåendet .
På listan av de viktigaste sakerna i vårt sätt att jobba och vara är att vi alltid strävar efter att vara personliga. I alla led. På riktigt. Personliga med våra kunder och personliga med våra säljare. I det lilla nystartade företaget var det en sak, men nu – drygt tio år senare är det en angenäm utmaning som vi med glädje tar oss an!

Rent fysiskt befinner vi oss i oftast Uppsalaregionen men mycket av vårt liv sker ju i Lolas värld – på Instagram, Instastory, Facebook, på vår egen hemsida men kanske allra mest ute hos våra säljare. Att hänga med oss på sociala medier är ett riktigt bra sätt att ta del av nyheter, tävlingar och spännande evenemang och besöker man hemsidan kan man lära känna oss än ännu bättre. Handla kan du göra både i webshopen på hemsidan och våra fantastiska säljare som finns i både Finland och i Sverige.
House of Lola är vårt eget varumärke och vi har från starten designat allting själva – modeller, tryck, mönster och tagit fram egna tyger. Vi jobbar på exakt samma sätt idag som vid starten, förutom att vi nu är fler som jobbar i designgruppen.

VÅRkollektionen

Kollektionen består av ca 70 plagg, plagg i olika material, flera tyger du som befintlig kund känner igen men också några nya material. Mixen av de olika plaggtyperna ser ut ungefär som den brukar men vi har fantastiskt många, fina toppar och blusar – något fler än vi brukar. Vi hade liksom svårt att hejda oss . Under arbetet med en ny kollektion jobbar vi med några olika teman. Teman som hjälper oss att tänka på olika stilar, olika kunder och olika tillfällen där vi vill att du som kund ska kunna vara House of lola – klädd.
Här kommer en kort beskrivning av vårens fyra teman:


Lola exclusive

Nyckelord: Loligt, jeansigt, next-door girl, glädje.
Lika nya plagg som i alla teman men namnet återkommer varje kollektion, här finns mycket av hjärtat av det som är ”vår” stil, vi känner oss hemma. Denna del av kollektionen är riktigt vårlig med fräscha färger.
Färgbilden domineras av rosa i olika toner, en ny underbar klarblå färg, mörkare blått, jeansiga toner – både ljust, mörkt och mittimellan. Här finns också inslag av vitt och gråmelange.
Typisk outfit; mjuka lediga och lättanvända Anna top i rosa tillsammans med matchande rosa Signficant mid cardie och så med den nya ljusa tvätten på våra Concrete stretch jeans. Superfräscht och väldigt ”Loligt”.

Elementary trends

Nyckelord: Jordnära toner, soft känsla, skandinaviskt, bekvämt.
Detta är ett tema som väcker nyfikenhet och intresse. Vi fokuserar på detaljer och mönster och texturerna i materialen, inte så mycket på en hel outfit av plaggen. Den nordiska naturen har inspirerat oss både färg och form.
Färger i Elementary trends; Kaki, rostrosa, jeansigt blå toner och havregult.
Den gulrandiga toppen windbeam är så fin att ha under nya modellen Goodly jacket. Goodly är en kavaj med lite rakare och mer maskulina referenser, tydliga detaljer som påminner om denim trots att tyget är ett mjukt collegetyg. Till det använder vi gärna Fleur pants i det nya vackra och mörka blå tyget. Fokus på plaggen!

Sporty chic

Nyckelord; nya snitt, draperingar, mjuka material, avslappnat.
Att fashion lånar detaljer från sporten har ju varit väldigt tydligt några säsonger nu. Och revärer, resår, dragskor är fortfarande framträdande detaljer. I detta tema händer mycket även om flera modeller är ganska avskalade.
Färger; grågröna toner, svart, vitt, rött
En typsik Sporty chic-outfit skulle kunna vara Laid back pants matchat med Fab hoodie. Laid back pants är inte som alla byxor, de har riktigt låg gren, och då menar vi riktigt låg, påminner ibland mer om en byxkjol. Vi har valt att tillverka dem i vår mjuka stretchiga singlejersey med elastan så de är ljuvliga att ha på sig. Och Fab hoodie är en vacker och mjuk huvtröja tillverkad i modal, ett material som har underbart fall, en sammetslen yta och som ger ett lyxigt intryck.

Ready for work

Nyckelord: Ord som beskriver detta tema är: dressat, aktiv vardag, svart-vitt, take away latte.
Detta är ett tema som är lätt att få ihop och som alltid funkar, alla dagar, alla uppdrag. Man behöver inte tänka. Basfärger och tydliga accenter. Kanske inte ens vill tänka på matchningar – det ska bara funka. Kanske är du den trendiga kunden som gillar att matcha färger eller kanske du är den som kör säkert på svart och vitt, här hittar många olika kunder sina favoriter.
Färger; svart, vitt, starka accenter i gult, blått och mönster med igenkänning.
Typisk outfit i temat Ready for work är Clara blouse (finns i tre färger) tillsammans med Fleur pants (svart eller ivory white) eller varför inte med kjolkompisen Clara skirt – ett kit som nästan upplevs som en klänning.

Även om vi pratar om olika teman och olika stilar så är det allra viktigaste för oss att du hittar din stil! Och det är så spännande att tillsammans med er få upptäcka nya kombinationer och låta kollektionen få leva sitt eget liv. För det är ju när ett plagg hittar hem till sin ägare som det roliga börjar oavsett hur din dag ser ut! Kanske behöver du stretchiga, sköna plagg som gör att du kan hänga med barn och elever på gården, kanske vill du känna dig snygg till ett viktigt möte eller ha något mysigt på dig när du pluggar eller så behöver du känna dig fab när du ska ut med väninnorna på en AW?! Vi strävar efter att göra de där plagget som du känner dig extra fin i, plagg som är sköna, bekväma och rätt för dig. Som är lätta att sköta och lätta att använda.

KÄRLEK OCH TACKSAMHET

Kärlek är något som genomsyrar hela vårt tankesätt om att driva företag. Kärlek till plaggen, kärlek till varandra och kärlek till vardagen. Utan kärlek hade inte House of Lola funnits idag. Tänk att det som började med en platonisk kärlekshistoria mellan två arbetsmyror som inte kunde vara utan varandra och som verkligen, verkligen trodde på att driva ett företag med kärlek, glädje och jävlar anamma – nu är House of Lola. Det har hänt enormt mycket under de här åren! Från att vi (Lottis och Anna) gjorde allt själva – designade kollektioner, packade ordrar, skrev adresser för hand, skickade egenskapade fakturor och bakade kladdkakor till våra säljare på kickofferna – till att vi nu har närmare 40 kollegor och massvis med engagerade säljare i våra liv. Vi är helt övertygade om att vi har världens bästa kunder, världens bästa säljkår, världens bästa teamledare och världens bästa personal. Vi är så tacksamma över att vi har med just er på denna fantastiska Lolaresa! Tack för att ni finns med oss, nu ser vi fram emot en magisk vår!

Varmt välkomna till ett nytt år och en ny vår med oss på House of Lola
kramar Anna Eklund och Lottis Sparrman