PRIS

Samtliga priser i vår webshop eller vid köp via våra säljare anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms.

KÖP

När du gör en beställning, via vår eller via en säljare, får du en bekräftelse på ditt köp via mail. Handlar du via en säljare får du den inom 12 timmar från köptillfället. Du som handlar via säljare kommer att få ett SMS från Svea med en betallänk som är öppen i 48h. För att fullfölja köpet klickar du på länken i SMSet, följer anvisningarna, väljer betalmetod och slutför ditt köp. Observera att när du har slutfört ditt köp så kommer inte din säljare kunna göra ändringar i din beställning. Gör önskade ändringar innan du fullföljer ditt köp. 

Om du handlar i webshopen väljer du betalsätt direkt i kassan. Om du väljer att betala med faktura kommer du att få en faktura via e-post från Svea dagen efter ordern skickas från oss. Just nu tillkommer ingen fakturaavgift.

LEVERANSER OCH FRAKTKOSTNAD

Fraktkostnad för leverans inom Sverige är 49 kr om du handlar via webshopen, och 39 kr via en säljare. Dina varor levereras av Postnord och från det att du har lagt din beställning levereras normalt sett din order inom 3-5 dagar. Om din beställda vara har avvikande leveransdag ser du leveranstiden på din orderbekräftelse. Vid delleverans av ordern betalar du endast fraktavgift vid första leveransen. House of Lola står då för frakt- och fakturaavgift på kommande delleveranser. 

Även vi påverkas av den pågående pandemin Covid 19. Våra svarstider och leveranstider kan av den anledningen vara lite längre än vanligt just nu. Vi gör allt vi kan för att du som kund ska påverkas så lite som möjligt. Tack för din förståelse!

Om du inte är nöjd med en vara du köpt från oss sänder du din/dina varor tillbaka till oss i den återförslutningsbara påse du fick dina varor i. Längst ner i högra hörnet på vår hemsida hittar du vår kundservice. Klicka på fliken retur och fyll i fälten. Använd sedan medföljande retursedel och skicka in ditt paket till oss. Du behöver inte stoppa ner någon information i ditt paket. 

Kontakta oss eller lär mer här om du har några frågor.

För beställningar som ej löses ut debiteras kunden 59 kr.

OBS! Under reaperioder har vi svårt att slå ihop ordrar och möjliggöra samfrakt. Detta innebär att en order är en fraktkostnad för kund.

BETALSÄTT

Du kommer att få ett SMS från Svea med en betallänk som är öppen i 48h. För att fullfölja köpet klickar du på länken i SMSet, följer anvisningarna, väljer betalmetod och slutför ditt köp. Observera att när du har slutfört ditt köp så kommer inte din säljare kunna göra ändringar i din beställning. Gör önskade ändringar innan du fullföljer ditt köp.

Om du väljer att betala med faktura kommer du att få en faktura via e-post från Svea dagen efter ordern skickas från oss. Just nu tillkommer ingen fakturaavgift.

För mer information om SVEA kontakta kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se eller ring 08 51493113. Betalningsvillkor är 30 dagar.

ÅNGERRÄTT

Som kund har du, enligt Distans- och hemförsäljningslagen, 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller från det att du tagit emot ditt paket fram till dess att du skapat ett bytes-/returärende på vår hemsida. Varan ska vara oanvänd och i väsentligt oförändrat skick och helst nerpackad i originalförpackning. Vi kontrollerar alla returer vi tar emot. Konsumenten ansvarar för eventuell värdeminskning av varorna om han eller hon har hanterat varorna på annat sätt än vad som är nödvändigt för att fastställa varans natur eller funktion. 

Strumpor och strumpbyxor har retur- och bytesrätt som vanligt, men är endast möjligt vid obruten förpackning.

Då man handlar via en säljare får man ta del av en premiumgåva. Detta gäller order som överstiger 1200 kronor. Om man ångrar sitt köp och väljer att returnera varor som innebär att det slutliga ordervärdet understiger 1200 kr skall även premiumgåvan returneras. Alternativt debiteras du för varan. Detsamma gäller vid kampanjer som kan förekomma under säsongen där du som kund får en gåva då du handlar för ett visst belopp.

På reavaror gäller ångerrätt, som vanligt, i 14 dagar.

BYTES- ELLER RETURÄRENDE

Om du som kund vill byta eller returnera en vara ska du skapa ett ärende på vår hemsida inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.  Du som kund står för returfrakten vid ett byte eller en retur och House of Lola bjuder vid byte på frakten tillbaka till dig. Om du returnerar en vara och har betalat med kort kommer pengarna för din retur att återbetalas till det kort som du betalade din order med. Har du valt faktura som betalsätt kommer fakturan att justeras eller makuleras i samband med din retur. Återbetalningen av en fullbetald faktura sköts av Svea.   </p><br>

REKLAMATION ELLER FELEXPEDIERAD VARA

Om en vara är felaktig och felet är av sådan karaktär att det kan åtgärdas, är det vår första åtgärd. Om felet inte kan åtgärdas får du, där det är möjligt, en ny vara eller pengarna tillbaka. Om du fått en felexpedierad vara, kontakta oss senast 14 dagar efter leverans. 

PERSONUPPGIFTER

Vid ett köp hos oss registreras dina personuppgifter för att vi ska kunna hantera ordern. Dina personuppgifter lämnas inte vidare till tredje part. I samband med din order registreras du som kund hos oss och du kommer att få nyhetsutskick via mail. Önskar du inte dessa kan du enkelt avregistrera dig för nyhetsutskick direkt via mailet. 

KREDITUPPLYSNING

Sverige fick en ny kreditupplysningslag 1 januari 2011 som Svea och våra, av datainspektionen, godkända kreditupplysningsleverantörer måste följa.

Om du som kund väljer att betala med faktura med Svea görs en kreditupplysning. Har det gått över 30 dagar görs en ny.

Du behöver inte vara orolig, vår samarbetspartner för kreditupplysningar informerar inte banker eller andra parter om att en kreditupplysning gjorts.

INTEGRITETSPOLICY

Läs vår integritetspolicy här.

Adress: 

Happydress AB 

Box 155 

745 23 ENKÖPING 

Organisationsnummer: 556752-4300


#houseoflola

Hashtagga dina bilder med #houseoflola och följ oss på instagram för att hålla dig uppdaterad.

We care

Manufactured in Europe
Design by women for women
Personal customerservice
Highquality fabrics

OM OSS

Välkomna till House of Lola!

2008 under brinnande finanskris startade vi, Anna Eklund och Lottis Sparrman, House of Lola. Två småbarnsmammor och entreprenörer som hade en gemensam dröm och driv att arbeta tillsammans. Vi har hela tiden haft en stark övertygelse om att det är ni kunder som visar oss vägen. Under åren har vi utvecklats till ett modeföretag som säljer damkläder till precis så unika och vanliga kvinnor som vi, och ni, och våra härliga arbetskollegor är.
Vi gör kläder som är snälla och följsamma mot våra kroppar och våra kurvor. Tillverkningen sker i högkvalitativa material hos tillverkare i Europa som vi har långa och goda relationer med. Plaggen passar lika bra på fest som på jobbmöte eller hemma i soffan med familjen.
Vår förhoppning är att du hos oss hittar plagg som blir garderobshjältar under lång tid. Plagg du känner dig fin i och använder om och om igen. Vi välkomnar dig till vår House of Lola värld, här kan du välja att handla i vår webshop eller av någon av våra fantastiska säljare. Vill du veta mer om hur det funkar hos oss, kontakta gärna vår kundtjänst. De är grymma!
PS. vi gör en del plagg till herr och kids också.

KONTAKTA OSS

Kundsupport Byten & Returer FAQ Köpvillkor Integritetspolicy

OM OSS

Vår klädfilosofi Storyn om oss Om våra plagg

Vi använder cookies för att denna sajt skall fungera bättre för dig.

Läs mer om vår cookie-policy.