FAQ

Vanliga frågor och svar

Sök gärna svar på din fråga här innan du kontaktar vår kundtjänst.
Nedan finns svar på frågor inom områdena:
¤ Beställningar
¤ Leveranser
¤ Returer/Byten/Reklamationer
¤ Betalningar
¤ Kontakta oss
¤ Hitta säljare
¤ Bli säljare
¤ Övriga frågor


Beställning:


1) Ett plagg är slut i webshopen, finns det ändå att beställa?

SVAR: Ibland kan ett plagg vara tillfälligt slut, men nya leveranser kommer. Har du kontakt med en säljare kan hon hjälpa dig, annars ta kontakt med kundtjänst så kan vi berätta hur det ser ut med just det plagg du önskar.

2) Jag saknar orderbekräftelse. Gick min order igenom?

SVAR: Har du inte fått en orderbekräftelse till din mejl kan den ha hamnat bland skräpmejlen. Saknar du helt orderbekräftelse ber vi dig att ta kontakt med kundtjänst

3) Kan jag beställa plagg från tidigare kollektion, som ej finns i webshopen nu?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst så kan vi se om vi kan hjälpa dig.

4) Kan jag ångra min order?

SVAR: Det tar oftast 2 - 5 dagar innan din beställning plockas och packas. När du fått en leveransbekräftelse har ordern skickats från vårt lager och kan inte längre ändras. Innan dess kan du ta kontakt med kundtjänst för att se om vi kan hjälpa dig.

5) Frågor om rabattkoder (under events som kalendern)

SVAR: Under vissa events bjuder vi på fraktkostnaden om du beställer vid flera tillfällen. Du får då en rabattkod i din orderbekräftelse som du kan skriva in i fältet för rabattkoder när du lägger din andra order i webshopen.

6) Vilken storlek kan ni rekommendera mig?

SVAR: I webshopen har vi en generell storleksguide du kan ta hjälp av. Annars kan du alltid vända dig till din säljare eller ta kontakt med kundtjänst för att få ytterligare hjälp med storleksfrågor.

7) Kan jag komplettera eller ändra i min beställning?

SVAR: Är din order lagd samma dag eller dagen innan kan du få hjälp att justera eller ändra i din order. Är ordern redan betald med kort kan vi inte göra några tillägg i din order utan bara göra justeringar som inte påverkar priset - så som att ändra storlek eller färg på ett plagg. Vi kan också hjälpa dig att plocka bort plagg från ordern. Ta kontakt med kundtjänst

8) Jag vill avboka ett restat plagg. Hur gör jag?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst så hjälper vi dig.

9) Jag saknar ett plagg i min order – vad gör jag nu?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst och berätta vilket plagg du saknar samt vilket ordernummer det gäller. Vi hjälper dig sedan så snart som möjligt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Leverans


1) Var är mitt paket?

SVAR: Du får oftast din order 3–5 arbetsdagar efter det att beställningen gått igenom. Men det kan under hektiska perioder då vi har många ordrar dröja någon eller några dagar extra. Vi använder Postnord som leveransparter och även där kan paketet dröja en extra dag eller två. Har du väntat mer än 14 dagar ber vi dig att ta kontakt med kundtjänst
Du kan också följa ditt paket i Postnords app.

2) Kan ni samfrakta två ordrar?

SVAR: Vi har ingen möjlighet att slå ihop eller samfrakta ordrar.

3) Jag har flyttat – hur gör jag nu?

SVAR: Vårt kundsystem är kopplat till Skatteverkets personregister. Har du nyligen flyttat är det bra att höra av sig till vår kundtjänst så hjälper vi dig att uppdatera kundkortet. Vill du betala din order med faktura via Klarna behöver din adressändring ha gått igenom hos Skatteverket innan du kan lägga ordern.

4) Kan jag ändra min leveransadress?

SVAR: Vill du ha din beställning skickad till en tillfällig adress, så som sommarstugan eller fjällstugan, kan du betala ordern direkt med kort och sedan höra av dig till vår kundtjänst med din nya, tillfälliga adress. Då kan vi hjälpa dig att få beställningen skickad dit du önskar.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Retur/Byte/Reklamation


1) Hur gör jag en retur?

SVAR: Klicka på fliken Kundservice – Byten och returer så hittar du all information om hur du returnerar plagg.

2) Nu har jag gjort ett returärende – har jag gjort rätt?

SVAR: Har du skapat ett returärende får du en bekräftelse på ärendet till din mejl. Det händer att dessa mejl hamnar bland skräpmejlen, så kika där om du saknar bekräftelsemejlet. Har du inte fått något mejl – ta kontakt med kundtjänst. Kom ihåg att skriva ut/skriva av ditt ärende och lägga med i paketet.

3) Jag har fått fel plagg/färg/storlek. Vad gör jag nu?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst och berätta vad om blivit fel, så hjälper de dig vidare.

4) Jag vill reklamera ett plagg – hur gör jag?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst och berätta vad om blivit fel, så hjälper de dig vidare.

5) Har min retur kommit fram?

SVAR: När vi hanterar ditt paket hör vi av oss via mejl, så att du vet att returen registrerats och hur återbetalningen sker. Under vissa perioder kan det vara många byten och returer som kommer in till oss och det kan dröja några dagar innan vi kommer till ditt paket i ordningen.

6) Varför har jag inte fått någon retursedel?

SVAR: Vi skickar inte med någon retursedel, utan du skapar ett returärende på vår hemsida, lägger med det i paketet och skriver vår returadress på ditt paket innan du frankerar det. Mer information om hur du går tillväga för att returnera eller byta plagg hittar du under fliken Kundsupport – Byten och returer.

7) Hur lång tid har jag på mig att returnera plagg?

SVAR: Du har alltid 14 dagars bytes- och returrätt. Mer information finner du under fliken Kundservice – Byten och returer.

8) Vad kostar det att skicka in en retur eller ett byte?

SVAR: Du som kund står själv för fraktkostnaden när du skickar en retur till oss. Du väljer själv hur du önskar frankera. Det går bra att väga paketet och sätta på frimärken eller välja ett spårbart alternativ, till exempel Skicka lätt. Du hittar mer information om Skicka lätt på Postnords hemsida.

9) Vilka kontaktuppgifter ska jag ange för att Skicka lätt?

SVAR: Väljer du Skicka lätt som leveranssätt räcker det att skriva in mejladressen kundsupport@houseoflola.se
Anger du mejladress behöver du inte skriva in något telefonnummer.

10) Varför har jag inte fått någon returpåse?

SVAR: Vi strävar efter att våra produkter och leveranser ska vara hållbara och önskar att du returnerar i samma påse du fick din order. Påsen är återförslutningsbar, så att du snabbt och smidigt ska kunna använda den till din retur eller ditt byte. Glöm ej att frankera din påse.

11) Jag vill avboka ett restat plagg. Hur gör jag?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betalning


1) Frågor om rabattkoder (under events som kalendern)

SVAR: Under vissa events bjuder vi på fraktkostnaden om du lägger flera ordrar. Du får då en rabattkod i din orderbekräftelse som du kan skriva in i fältet för rabattkoder när du lägger din andra order i webshopen.

2) Kan jag ändra betalningssätt från faktura till kortbetalning?

SVAR: När du handlar i vår webshop är fakturabetalning förvalt som betalningssätt. Vill du betala med kort behöver du aktivt ändra betalsätt vid orderläggning. Vi har ingen möjlighet att ändra betalsätt i efterhand när du lagt din order i webshopen.

3) Vad händer med min faktura när jag gjort en retur?

SVAR: Har du en aktiv faktura hos Klarna och vill returnera eller byta ett plagg rekommenderar vi dig att ringa direkt till Klarna och be dem pausa fakturan. Numret till Klarna är 08- 120 120 10. Du har även möjlighet att pausa fakturan via Klarnas app

4) Hur pausar jag fakturan?

SVAR: Att pausa en faktura hos Klarna är kostnadsfritt och vi rekommenderar att du gör det när du vill byta eller returnera plagg. Ring då direkt till Klarna på nummer 08- 120 120 10, så hjälper de dig att pausa din faktura. Du kan också pausa fakturan via Klarnas app.

5) Hur kommer jag i kontakt med Klarna?

SVAR: Du når dem på telefonnummer 08- 120 120 10 eller via deras hemsida www.klarna.se

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kontakta oss


1) Hur kontaktar jag House of Lola?

SVAR: Vår telefontid är måndag till torsdag mellan kl. 09:00-12:00
Numret är 010-178 51 10

För att kontakta vår Kundtjänst fyller du i ett webformulär.
KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL WEBFORMULÄRET.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hitta säljare


1) Kan jag få hjälp att komma i kontakt med en säljare?

SVAR: Vill du få kontakt med en säljare kan du mejla till kontakt@houseoflola.se. Kom ihåg att skriva dina kontaktuppgifter och var i landet du bor, så att vi kan koppla ihop dig med en säljare i ditt område.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bli säljare


1) Jag vill bli säljare – hur gör jag?

SVAR: På hemsidan under toppmenyn Bli säljare kan du läsa mer om vad det innebär att vara säljare hos House of Lola.
Du kan även fylla i och skicka din ansökan här >> så kommer vår rekryterare kontakta dig inom kort.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Övrigt


1) Kan jag köpa presentkort?

SVAR: I dagsläget kan vi inte erbjuda presentkort.

2) Hur kan jag skicka bilder/bifoga bilder/foton?

SVAR: Har du en bild på ett plagg du vill reklamera eller fråga om, skapa först ett ärende under fliken Kundservice - kundtjänst. Sedan kan du mejla till kundsupport@houseoflola.se och bifoga din bild/bilder där. Skriv alltid in ditt ärendenummer i raden för ämne, så att vi snabbt kan koppla ihop ditt mejl med ditt ärende.

3) Jag har bytt mejladress – hur gör jag nu?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst.

4) Jag har flyttat – hur gör jag nu?

SVAR: Vårt kundsystem är kopplat till Skatteverkets personregister. Har du nyligen flyttat är det bra att höra av sig till vår kundtjänst så hjälper vi dig att uppdatera kundkortet. Vill du betala din order med faktura via Klarna behöver din adressändring ha gått igenom hos Skatteverket innan du kan lägga ordern.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------