FAQ

Vanliga frågor och svar

Sök gärna svar på din fråga här innan du kontaktar vår kundtjänst.
Nedan finns svar på frågor inom områdena:
¤ Beställningar
¤ Leveranser
¤ Returer/Byten/Reklamationer
¤ Betalningar
¤ Kontakta oss
¤ Hitta säljare
¤ Bli säljare
¤ Övriga frågor


Beställning:


1) Ett plagg är slut i webshopen, finns det ändå att beställa?

SVAR: Ibland kan ett plagg vara tillfälligt slut, men nya leveranser kommer. Har du kontakt med en säljare kan hon hjälpa dig, annars ta kontakt med kundtjänst så kan vi berätta hur det ser ut med just det plagg du önskar.

2) Jag saknar orderbekräftelse. Gick min order igenom?

SVAR: Har du inte fått en orderbekräftelse till din mejl kan den ha hamnat bland skräpmejlen. Saknar du helt orderbekräftelse ber vi dig att ta kontakt med kundtjänst

3) Kan jag beställa plagg från tidigare kollektion, som ej finns i webshopen nu?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst så kan vi se om vi kan hjälpa dig.

4) Kan jag ändra, komplettera eller ångra min beställning?

SVAR: Så fort din order är godkänd av dig via Svea checkout kan den skickas från vårt lager. Det går alltid bra att kontakta vår kundtjänst för att se om vi kan ändra i din order.

5) Frågor om rabattkoder (under events som kalendern)

SVAR: Under vissa events bjuder vi på fraktkostnaden om du beställer vid flera tillfällen. Du får då en rabattkod i din orderbekräftelse som du kan skriva in i fältet för rabattkoder när du lägger din andra order i webshopen.

6) Vilken storlek kan ni rekommendera mig?

SVAR: I webshopen har vi en generell storleksguide du kan ta hjälp av. Annars kan du alltid vända dig till din säljare eller ta kontakt med kundtjänst för att få ytterligare hjälp med storleksfrågor.

7) Kan jag komplettera eller ändra i min beställning?

SVAR: Är din order lagd samma dag eller dagen innan kan du få hjälp att justera eller ändra i din order. Är ordern redan betald med kort kan vi inte göra några tillägg i din order utan bara göra justeringar som inte påverkar priset - så som att ändra storlek eller färg på ett plagg. Vi kan också hjälpa dig att plocka bort plagg från ordern. Ta kontakt med kundtjänst

8) Jag vill avboka ett restat plagg. Hur gör jag?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst så hjälper vi dig.

9) Jag saknar ett plagg i min order – vad gör jag nu?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst och berätta vilket plagg du saknar samt vilket ordernummer det gäller. Vi hjälper dig sedan så snart som möjligt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Leverans


1) Var är mitt paket?

SVAR: Du får oftast din order 3–5 arbetsdagar efter det att beställningen gått igenom. Under hektiska perioder då vi har många ordrar kan det dröja någon eller några dagar extra. Vi använder Postnord som leveranspartner och även där kan paketet dröja en extra dag eller två. Har du väntat mer än 14 dagar ber vi dig att ta kontakt med kundtjänst
Du kan också följa ditt paket i Postnords app.

2) Kan ni samfrakta två ordrar?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst så tittar de på om de kan hjälpa dig med detta.

3) Kan jag ändra min leveransadress?

SVAR: Vill du ha din beställning skickad till en tillfällig adress, så som sommarstugan eller fjällstugan, kan du betala ordern direkt med kort och sedan höra av dig till vår kundtjänst med din nya, tillfälliga adress. Då kan vi hjälpa dig att få beställningen skickad dit du önskar.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Retur/Byte/Reklamation


1) Hur gör jag en retur?

SVAR: Klicka på fliken Kundservice – Byten och returer så hittar du all information om hur du returnerar plagg.

2) Nu har jag gjort ett returärende – vad händer nu?

SVAR: När du skapat ditt returärende får du en bekräftelse på ärendet till din mejl. Skriv ut, eller skriv av, ditt ärende och posta tillsammans med din retur. Så snart vi kommer till ditt paket i ordningen återkommer vi via mail.

3) Jag har fått fel plagg/färg/storlek. Vad gör jag nu?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst och berätta vad om blivit fel, så hjälper de dig vidare.

4) Jag vill reklamera ett plagg – hur gör jag?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst och berätta vad om blivit fel, så hjälper de dig vidare.

5) Har min retur kommit fram?

SVAR: När vi hanterar ditt paket hör vi av oss via mejl, så att du vet att returen registrerats och hur återbetalningen sker. Under vissa perioder kan det vara många byten och returer som kommer in till oss och det kan dröja några dagar innan vi kommer till ditt paket i ordningen.

6) Varför har jag inte fått någon retursedel?

SVAR: Vi skickar inte med någon retursedel, utan du skapar ett returärende på vår hemsida, lägger med det i paketet och skriver vår returadress på ditt paket innan du frankerar det. Mer information om hur du går tillväga för att returnera eller byta plagg hittar du under fliken Kundtjänst – Byten och returer.

7) Hur lång tid har jag på mig att returnera plagg?

SVAR: Du har alltid 14 dagars bytes- och returrätt. Mer information finner du under fliken Kundtjänst – Byten och returer.

8) Vad kostar det att skicka in en retur eller ett byte?

SVAR: Du som kund står själv för fraktkostnaden när du skickar en retur till oss. Du väljer själv hur du önskar frankera. Det går bra att väga paketet och sätta på frimärken eller välja ett spårbart alternativ.

9) Varför har jag inte fått någon returpåse?

SVAR: Vi strävar efter att våra produkter och leveranser ska vara hållbara och önskar att du returnerar i samma påse du fick din order. Påsen är återförslutningsbar, så att du snabbt och smidigt ska kunna använda den till din retur eller ditt byte. Glöm ej att frankera din påse.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betalning


1) Vilka betalalternativ kan jag välja mellan när jag betalar min order?

SVAR: Du kan välja att betala med faktura, kort, bank, delbetalning och konto. Alla betalningar hanteras av Svea.

2) Kan jag ändra betalningssätt i efterhand?

SVAR: är du godkänt din order går det inte längre att ändra betalsätt. Ta kontakt med kundtjänst så hjälper de dig att lägga om din order så du kan välja betalsätt på nytt.

) Vad händer med min betalning när jag gjort en retur?

SVAR: När din retur hanterats får du information via mejl om hur din betalning justerats. Vid frågor kring din betalning är du välkommen att kontakta Svea på via telefon 08 51493113 eller e-post kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se.


4) Hur skjuter jag upp fakturan?

SVAR: Via Svea kan du skjuta upp din faktura vilket du gör via att logga in på Mina sidor på Svea eller kontakta dem direkt på 08-120 120 10.


5) Hur kommer jag i kontakt med Svea?

SVAR: Du når Svea på telefonummer 08-51493113 eller e-post kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kontakta oss


1) Hur kontaktar jag House of Lola?

SVAR: Vår telefontid är måndag till torsdag mellan kl. 09:00-12:00
Numret är 010-178 51 10. För att mejla vår kundtjänst fyller du i ett webformulär som du hittar här.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hitta säljare


1) Kan jag få hjälp att komma i kontakt med en säljare?

SVAR: Vill du få kontakt med en säljare kan du mejla till kontakt@houseoflola.se. Kom ihåg att skriva dina kontaktuppgifter och var i landet du bor, så att vi kan koppla ihop dig med en säljare i ditt område.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bli säljare


1) Jag vill bli säljare – hur gör jag?

SVAR: På hemsidan under toppmenyn Bli säljare kan du läsa mer om vad det innebär att vara säljare hos House of Lola.
Du kan även fylla i och skicka din ansökan här >> så kommer vår rekryterare kontakta dig inom kort.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Övrigt


1) Kan jag köpa presentkort?

SVAR: I dagsläget kan vi inte erbjuda presentkort.

2) Hur kan jag skicka bilder/bifoga bilder/foton?

SVAR: Skapa ett ärende under fliken Kundservice – kundtjänst så hjälper vår kundtjänst dig vidare.

3) Jag har bytt mejladress – hur gör jag nu?

SVAR: Ta kontakt med kundtjänst.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------