Köpvillkor


PRIS
Samtliga priser i vår webshop eller vid köp via våra säljare anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms.


KÖP
När du gör en beställning, via vår webshop eller via en säljare, får du en bekräftelse på ditt köp via mail. Handlar du via en säljare får du den inom 12 timmar från köptillfället. Du kan ändra i din order inom 1 dag om du inte redan betalt med kort. Kontakta din säljare eller kundtjänst inom 24 timmar. Kundtjänst kontaktar du genom att fylla i ett webformulär. Följ länken här.


LEVERANSER OCH FRAKTKOSTNAD
Fraktkostnad för leverans inom Sverige är 69 kr om du handlar via webshopen, och 55 kr via en säljare. Dina varor levereras av Postnord och från det att du har lagt din beställning levereras din order inom 3-5 dagar. Om din beställda vara har avvikande leveransdag ser du leveranstiden på din orderbekräftelse. Vid delleverans av ordern betalar du endast fraktavgift vid första leveransen. House of Lola står då för frakt- och fakturaavgift på kommande delleveranser.

I din leverans medföljer en returpåse med förtryckt returadress. Obs! Du, som kund, står själv för frakten tillbaka till lagret. Det går bra att använda Postnords sökbara tjänst "Skicka lätt".

För beställningar som ej löses ut debiteras kunden för frakten.


OBS! Under reaperioder har vi svårt att slå ihop ordrar och möjliggöra samfrakt. Detta innebär att en order är en fraktkostnad för kund.


BETALSÄTT
Du kan betala din order med kort (VISA eller Mastercard) eller med faktura. Vid beställning via webshopen väljer du ditt betalsätt direkt i kassan. Vid köp via Säljare återfinns en betalningslänk i din orderbekräftelse. Via denna länk kan du inom ett dygn välja att betala din order med kort. Används inte betallänken skapas automatiskt en faktura i samband med leverans. Väljer du att betala med faktura tillkommer en fakturaavgift på 19kr. All fakturering sker i samarbete med Klarna och fakturan kommer att skickas till dig via e-post när din order skickas från vårt lager. Betalningsvillkor är 14 dagar.


ÅNGERRÄTT
Som kund har du, enligt Distans- och hemförsäljningslagen, 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller från det att du tagit emot ditt paket fram till dess att du skapat ett bytes-/returärende på vår hemsida. Varan ska vara oanvänd och i väsentligt oförändrat skick och helst nerpackad i originalförpackning. Vi kontrollerar alla returer vi tar emot. Konsumenten ansvarar för eventuell värdeminskning av varorna om han eller hon har hanterat varorna på annat sätt än vad som är nödvändigt för att fastställa varans natur eller funktion.

Då man handlar via en säljare får man ta del av en premiumgåva. Detta gäller order som överstiger 1100 kronor. Om man ångrar sitt köp och väljer att returnera varor som innebär att det slutliga ordervärdet understiger 1100 kr skall även premiumgåvan returneras. Alternativt debiteras du för varan.

På reavaror gäller ångerrätt, som vanligt, i 14 dagar.


BYTES- ELLER RETURÄRENDE
Om du som kund vill byta eller returnera en vara ska du skapa ett ärende på vår hemsida inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket. Du som kund står för returfrakten vid ett byte eller en retur och House of Lola bjuder vid byte på frakten tillbaka till dig. Om du returnerar en vara och har betalat med kort kommer pengarna för din retur att återbetalas till det kort som du betalade din order med. Har du valt faktura som betalsätt kommer fakturan att justeras eller makuleras i samband med din retur. Återbetalningen av en fullbetald faktura sköts av Klarna.


REKLAMATION ELLER FELEXPEDIERAD VARA
Om en vara är felaktig och felet är av sådan karaktär att det kan åtgärdas, är det vår första åtgärd. Om felet inte kan åtgärdas får du, där det är möjligt, en ny vara eller pengarna tillbaka. Om du fått en felexpedierad vara, kontakta oss via kundtjänst senast 14 dagar efter leverans.


PERSONUPPGIFTER
Vid ett köp hos oss registreras dina personuppgifter för att vi ska kunna hantera ordern. Dina personuppgifter lämnas inte vidare till tredje part. I samband med din order registreras du som kund hos oss och du kommer att få nyhetsutskick via mail. Önskar du inte dessa kan du enkelt avregistrera dig för nyhetsutskick direkt via mailet.


KREDITUPPLYSNING
Sverige fick en ny kreditupplysningslag 1 januari 2011 som Klarna och våra, av datainspektionen, godkända kreditupplysningsleverantörer måste följa. Klarna tar i regel en kreditupplysning per person och år på alla kunder och enligt den nya lagen skickas en kopia till konsumenten. Detta gäller både om man väljer faktura och kortbetalning då alla order läggs som en reservation hos Klarna innan betalningen registrerats. Du behöver inte vara orolig, vår samarbetspartner för kreditupplysningar informerar inte banker eller andra parter om att en kreditupplysning gjorts.

KONTAKT
För att kontakta vår Kundtjänst fyller du i ett webformulär. Följ länken här.
Vår kundtjänsttelefon har öppet helgfria dagar
måndagar - torsdag 9.00-12.00
Ring 010 178 51 10

Adress:
Happydress AB
Box 155
745 23 ENKÖPING

Organisationsnummer:
556752-4300