-- Byten och returer


Byten och returer

Som kund har du, enligt Distans- och hemförsäljningslagen, 14 dagar på dig att ångra ditt köp från det att du mottagit din leverans. Ångerrätten gäller från det att du tagit emot ditt paket fram till dess att du skapat ett bytes-/returärende på vår hemsida. Varan ska vara oanvänd, i oförändrat skick och helst nerpackad i originalförpackning. Vi kontrollerar alla returer vi tar emot. Konsumenten ansvarar för eventuell värdeminskning av varorna om han eller hon har hanterat varorna på annat sätt än vad som är nödvändigt för att fastställa varans natur eller funktion.

Vid ett byte eller en retur står du som kund för returfrakten och House of Lola bjuder vid byte på frakten tillbaka till dig. Om du returnerar en vara som du betalat med kort kommer pengarna för din retur att återbetalas till det kort som du betalade din order med. Har du valt faktura som betalsätt kommer fakturan att justeras eller makuleras i samband med din retur. Återbetalningen av en fullbetald faktura sköts av Klarna.

OBS! Vi har i nuläget längre hanteringstider än vanligt och kommer att kontakta er så fort returen är hanterad.

1) Flytta fram fakturans förfallodatum

Om du valt faktura som betalsätt och har en aktiv faktura så kan du alltid kontakta Klarna för att få hjälp att skjuta på förfallodatumet tills dess att ditt ärende är avslutat. Du är även välkommen att kontakta Klarna med anledning av andra frågor om din faktura. Klarnas telefonnummer är 08-12012010. Det är du som kund som ansvarar för din faktura.

2) Skapa ett bytes-/returärende

Fyll i webformuläret för din retur/ditt byte.
FÖLJ LÄNKEN HÄR
Ditt ordernummer hittar du på din orderbekräftelse. Klicka på ”skapa ärende” för att skicka in ärendet till oss. Skriv ut eller skriv av en kopia av det returärende du skapat och bifoga tillsammans med plagget.

3) Skicka in plagget

I din leverans medföljer en förtryckt returpåse. Glöm ej att frankera din påse. Vid byte eller retur står du som kund för fraktkostnaden. För byte till annat plagg eller annan storlek bjuder vi på frakten tillbaka till dig.

Skulle det av någon anledning saknas returpåse i din leverans går det bra att packa ditt plagg i annat rent och torrt emballage. Adressen är:

Happydress AB
Box 155
745 23 ENKÖPING

Skriv ut eller skriv av en kopia av det returärende du skapat och bifoga tillsammans med plagget. Detta är mycket viktigt för att vi ska kunna härhöra plagget till rätt ärende. Det är också bra att skriva ärendenummer och avsändare på utsidan av försändelsen.

Då man handlar via en säljare får man ta del av säljarens hemförsäljningsgåva. Detta gäller order som överstiger 1100 kronor. Vid retur som innebär att det slutliga ordervärdet understiger 1100 kr skall även hemförsäljningserbjudandet returneras. Alternativ debiteras varan.

Det går jättebra att skicka med Postens alternativ "Skicka lätt", som är ett sökbart alternativ. I dessa fall använder du mailadressen kundsupport@houseoflola.se


4) Hantering av byte/retur

När vi hanterar ditt bytes-/returärende tar vi kontakt med dig. Har du valt faktura som betalsätt kommer vi att justera eller makulera din faktura och maila den på nytt till dig. Har du valt kortbetalning kommer pengarna, vid retur, sättas tillbaka till det kort du valt att betala med. Plagg vars retur ej godkännes skickas tillbaka till dig som kund.

Köp av reaplagg

På reavaror gäller ångerrätt, som vanligt, i 14 dagar.

Reklamationer och felexpedierad vara:

Om en vara är felaktig och felet är av sådan karaktär att det kan åtgärdas är det vår första åtgärd. Om felet inte kan åtgärdas får du, där det är möjligt, en ny vara eller pengarna tillbaka. Om plagget/varan är använt ska det tvättas/rengöras innan det returneras till oss.

Om du fått felexpedierad vara, kontakta oss senast 14 dagar efter leverans så hjälper vi dig på bästa sätt! House of Lola står då för returfrakt av den felaktiga varan samt står för porto vid utskick av ny vara. Fyll i reklamationssedeln genom att följa länken här och ange vilken den korrekta varan är. När du fyllt i dokumentet skickar du det elektroniskt till oss genom att klicka på ”skapa ärende” och skriver ut/ skriver av en kopia som du skickar tillsammans med plagget till oss.

Vid reklamation står vi för portot, för vidare information kring detta kontakta vår kundtjänst genom att följa länken här, så hjälper vi dig på bästa sätt.

Kontakt

Har du frågor angående din retur/reklamation är du alltid välkommen att kontakta vår Kundtjänst .

Vår kundtjänsttelefon har öppet helgfria dagar
måndag - torsdag mellan kl 9.00 och 12.00
Vårt kundtjänstnummer är: 010 178 51 10